I en verden hvor kun 5 % av oss har tillit til markedsførere og selgere, handler det mer enn noen gang før om å sette kunden først. Det handler om å sørge for at kunden er fornøyd - også etter at kjøpet er gjennomført. Når fornøyde kunder forteller om dine varer og tjenester til andre med glede og entusiasme, er det den beste markedsføringen du kan få.


Inbound2018 fortellfortell

Foto: 24.000 deltar på Inbound 2018 i Boston. Grunnlegger Dharmesh Shah presenterer sin modell for kundefokus, kalt Customer Circumferic.

Markedsføringsarenaen Inbound 2018 i Boston er i gang, og vi i fortellfortell deltar sammen med 24.000 andre fra hele verden. Her deler vi noen av våre opplevelser etter de første to dagene.

 

Kunden i fokus - på alvor

Kunden i fokus er blitt en floskel. De fleste bedrifter vil si at de har nettopp det, kunden i fokus. Men realitetene er at få setter seg virkelig inn i kundens sted og forstår kundens kjøpsreise fra start til slutt. Bedriftene som vil lykkes i fremtiden, tar kunden på alvor og lager en mest mulig friksjonsfri kjøpsprosess.

Når jungeltelegrafen overtar

Vareprat, jungeltelegrafen, blir det eneste en kunde virkelig har tillit til, i en verden hvor kun 5 % av oss har tillit til markedsførere og selgere. Vi har dermed fått bekreftet det vi har tuftet vårt nystartede fortellfortell på. At alle har en historie å fortelle fra sin bedrift, og at de bør fortelle den også.

I balanse

Lege og forfatter Deepak Chopra sa det slik, at mennesket er den eneste levende skapning som er i stand til å fortelle historier, og at vi elsker det. Det er derfor kundene kjøper historien om en bedrift, en vare eller tjeneste, fremfor selve produktet.
Også Chopra er opptatt av at hele mennesket og hele organisasjoner er i balanse. Har du fornøyde medarbeidere i balanse og harmoni, får du fornøyde kunder. Og motsatt.

Vi rigger

For en liten bedrift som fortellfortell er det et stort løft å delta på Inbound 2018. Skal vi kunne hjelpe kundene våre med å være til stede i digitale kanaler med innhold som selger, må vi være “top notch” og oppdatert på det siste. Etter tre måneders drift er vi så heldige at vi er godt i gang med spennende kunder og prosjekter. Vi ser allerede nå at å delta på denne arenaen vil tilføre kundene våre mye!
LES MER OM HVA VI KAN HJELPE DIN BEDRIFT MED