Systemhus_panorama_ferdig_utgave_fortellfortell

Systemhus hadde lagt internbladet sitt på is og satset på å fortelle kjedemedlemmer og ansatte om stort og smått som skjer i kjeden i digitale kanaler. I vår kom internbladet tilbake i oppgradert og trykket versjon.Digital kommunikasjon er både mer effektivt, billigere og gjør det mulig å også gi og få tilbakemeldinger på en enkel måte. I utgangspunktet er det lett å si seg enig i dette. Til vi går i dybden på effekten; når vi frem til målgruppen med viktig informasjon?

Informasjonsflommen


God kommunikasjon, og at informasjonen når frem, er viktige bestanddeler når vi skal bygge kultur i en bedrift. Er informasjonen så lett tilgjengelig og presentert på en måte som gjør at de ansatte får med seg det som er strategisk viktig?


I vrimmelen av e-poster, prosjektoppdateringer fra Teams, Facebook-innlegg, historier og snapper fra kollegaer, venner og grupper, kontinuerlige nyhetsoppdateringer fra NRK, VG, lokalaviser og mange flere, hvordan nå frem i flommen av informasjon og adspredelser som tar oppmerksomheten vår?

Noen ganger er svaret å ta et steg tilbake og revurdere gamle kanaler, men med 2020-vri.


Heldigitale, men også på papir

Det er lett å tenke at “alle” er digitale i 2020. Men, en digital aktør som LinkedIn lager også kundemagasin - i papir. Det ble også vi i fortellfortell overrasket over da vi fikk overlevert kundemagasinet “The Sophisticated Marketer” på LinkedIn sin lounge på markedsføringskonferansen Inbound i Boston i fjor.

“Vi lager kundemagasin i papir for å nå enda flere lesere i andre anledninger enn foran en stor eller liten skjerm”, kunne LinkedIn-representanten fortelle oss.


Magasinet “The Sophisticated Marketer” finnes selvsagt også digitalt for interesserte markedsførere over hele verden, du kan se magasinet her.

 

Men magasinet og boken i papir er ikke døde


Statistikk viser at opplaget av magasiner og ukeblader synker år for år, mens fagbladene øker i opplag


Vi kjøper også færre papirbøker, til fordel for e-bøker og lydbøker. Men, vi fortsatter altså å kjøpe magasiner og bøker i papir. Noen ganger ønsker vi å lese på en skjerm, andre ganger ikke. Noen ganger er det kraftfullt med en håndfast trykksak.


Vi gratulerer Systemhus med sitt nye internmagasinet - i papir og digital versjon - hvor de forteller om en rekke prosjekter og aktiviteter over hele landet til kjedemedlemmer og ansatte.

Takk for oppdraget!

 

Ta en digital kaffeprat med oss!