Signal_bredbånd_5_tips_til_borettslag_kundecase_kundehistorie

Borettslagsstyrene er en viktig målgruppe å nå for Signal Bredbånd. I årets første utgave av Nobl-magasinet gir styreleder i Galnåsmyra borettslag 5 tips om valg av bredbånd og TV-løsning til andre borettslag ut fra borettslagets erfaringer med Signal. Takk for at vi fikk oppdraget med å lage saken!

Galnåsmyra borettslag i Bodø er Nordlands største borettsalg med hele 104 leiligheter. Å velge leverandør av bredbånd og internett er en viktig beslutning for alle borettslag. Signal Bredbånd har en meget god ambassadør i styreleder Kim André Slåttøy. Han deler gjerne sine erfaringer med andre, og vi i fortellfortell fikk fortelle om rådene.


Aktuelt for din bedrift? Kontakt oss for en prat :)


Les rådene her:

5 tips om valg av bredbånd og TV-løsning i borettslag

Kim_André_Slåttøy_gir_gode_tips_om_valg-av_bredbånd_og_TV-løsning_Signal_Bredbånd


Kim André Slåttøy (34), styreleder i Galnåsmyra borettslaget, styrte prosessen sammen med resten av styret, da Signal Bredbånd og Altibox ble valgt som leverandør av bredbånd og TV i fjor vår. Her er hans beste råd til andre borettslag som står foran samme valg.

 

  1. Få tilbud fra flere

    Konkurranse er sunt. Å be flere aktører gi tilbud, kan gi bedre løsninger enn om ditt borettslag bare får tilbud fra én leverandør.

  2. Ingen skumlesing av tilbudene!

    Jeg anbefaler styret å sette seg nøye inn i de ulike tilbudene - hva inngår og hva kommer i tillegg? Bor det flest yngre, familier eller eldre i borettslaget? En familie med tenåringer som streamer serier og spiller på nett har større behov for kapasitet på bredbåndet enn godt voksne, hvor kanskje antall TV-programmer i pakken er viktigst. Vi valgte en grunnpakke fra Signal som passer de fleste, og hvor hver husstand kan justere hastigheten på datalinjen og TV-programmene i pakkene etter behov.

  3. Engasjer alle i styret og prøv løsningen i praksis

    Det gir tillit og trygghet for beboerne når hele styret kan svare på praktiske spørsmål. Alle i styret fikk teste TV- og bredbåndsløsningen i praksis i Signal Bredbånd sin egen TV-stue på Jensvoll. Vi lærte å ta opp programmer, serier og filmer, vi testet ukesarkivet hvor vi kan se på programmene den siste uken, og vi lastet ned appene på telefoner og nettbrett. Signal tok imot oss med åpne armer!

  4. Alle skal med – involver beboerne!

    Da vi satt igjen med to tilbydere, inviterte vi alle beboerne til informasjonsmøte. La leverandørene presentere seg og tilbudet sitt for de andre!

  5. Ikke undervurder support, service og lokal oppfølging

    Vår erfaring er at behovet for support både kan og vil oppstå. Hvilket serviceapparat har de ulike leverandørene for å hjelpe beboerne i ditt borettslag? For oss ble dette det viktigste kriteriet, når prisen og løsningen ellers var riktig. Sammen med Signal la vi en plan for hvordan vi skulle få den nye løsningen på plass hjemme hos alle husstandene. Det fungerte veldig godt hos oss, og ett år etter er vi veldig fornøyde med løsningen fra Signal Bredbånd.

Se Signal Bredbånd sine nettsider