La oss være ærlige.
“Bærekraft” er et ord som har blitt så mye bruk og misbrukt, at det for mange har mistet sin kraft og mening. Det har på mange måter blitt et moteord som er lett å ty til, men uten at vi er konkrete på hva vi mener med det. Like fullt er det viktigere enn noen gang å ta de valgene som gjør jordkloden vår til et bedre sted for neste generasjoner mennesker, dyr og natur. Å vise til hva din bedrift faktisk gjør for miljøet har en stor etisk dimensjon.
Det handler også om konkurransekraft, for EU-regler gjør at bedrifter som kan vise til konkrete og ekte bærekraftstiltak blir valgt fremfor dem som ikke har sakene i orden. Hvordan? Bærekraft i leverandørkjeden handler om å sikre at hvert steg på veien, fra utvinning av råvarer til produktet eller tjenesten er i bruk hos kunden, tas med omsorg for både planeten og menneskene.
Grønnvaskingens tid hvor bedrifter bruker ordet bærkraft til “pynt” og festtaler må være over! Finito!
Mange bærekraftsrapporter ender opp som lange, tørre dokumenter fulle av statistikk og fagterminologi. Resultatet er at få leser dem, og at budskapet ikke blir forstått eller når frem. Rapporten kan virke hul uten dybde og relevans.
Dette er ikke bare frustrerende for dem som rapportene er ment for, men også for bedriftene som investerer tid og ressurser uten å få ønsket effekt.
I fortellfortell har vi spesialisert oss på storytelling for bedrifter. Med vår nye innsikt i bærekraftsrapportering, kan vi nå tilby en enda sterkere kombinasjon av faglig tyngde og engasjerende formidling. Slik gjør vi det:
Engasjerende bærekraftshistorier kan styrke din kommunikasjon i mange sammenhenger:
Ærlig kommunikasjon om bærekraft blir stadig viktigere for din bedrifts konkurranseevne og omdømme. Vi står klare til å hjelpe deg med å fortelle din unike bærekraftshistorie.
Sammen kan vi lage historiene om bærekraftskommunikasjon som faktisk blir lest, forstått og verdsatt!
For å komme i gang, ta kontakt for en uforpliktende prat med oss om bærekraftskommunikasjon!