B2B søk i Google: Ikke la ditt digitale fotavtrykk bli tilfeldig

Av Per-Magne Nygaard 26. april 2019

Google er nådeløs. Google viser frem alt, både det du og bedriften din er stolt av, og det du helst vil gjemme langt langt bort. Ikke sov i timen - hva finner kundene dine om din bedrift når de søker?

Les mer ›

Temaer: Markedsføringskanaler, Storytelling, SEO, Søkemotorer, B2B

Storytelling: Fortellingens kraft

Av Steinar Jakobsen 26. mars 2019



Helt siden vi bodde i huler og satt rundt bålet og utvekslet historier, har mennesker

kommunisert med hverandre gjennom fortelling. Fortelling som metode i næringslivet, eller "corporate storytelling", er den mest kraftfulle teknikken for overføring av kunnskap.Steinar Jakobsen, forfatter av boken "Jakten på fortellinga" er gjesteblogger for oss i fortellfortell denne gang.

Les mer ›

Temaer: Historiefortelling, Storytelling

Engasjer i digitale kanaler: Kom i gang med video i markedsføringen

Av Ida Johanne Jønsberg 20. mars 2019

Ønsker du at det du poster i sosiale medier eller på nettsidene til bedriften din skal bli lagt merke til og skape engasjement? I denne artikkelen deler jeg noen av mine erfaringer med å bruke video i markedsføringen.

Les mer ›

Temaer: Markedsføringskanaler, Tillit, Historiefortelling, Storytelling

Eviggrønne salgstips til fremtidens B2B selger

Av Per-Magne Nygaard 25. februar 2019

Nær 90% av alle B2B kjøp starter med søk i Google og nesten 60% av kjøpsprosessen er gjennomført FØR en kunde møter selgeren. Da er det viktigere enn noen gang at det blir full klaff når du som selger kommer til bordet. Selgerens rolle er radikalt endret de siste årene, men noen eviggrønne salgstips vil fortsatt gjelde.

Les mer ›

Temaer: Tillit, Salg, Kundehistorier

10 grunner til hvorfor storytelling er smart markedsføring

Av Rita Horsdal Jønsberg 18. februar 2019

Det er en jungel av markedsføringskanaler, og vanskelig å vite hvilken markedsføring som virker godt for en bedrift i dag. Du kan også fortsette å gjøre det du alltid har gjort, selv om det kanskje ikke virker så godt lenger. Men, det finnes en type markedsføring som virker for alle bedrifter; å fortelle ekte og autentiske historier rettet mot dem du vil nå. 

Les mer ›

Temaer: Små bedrifter, Markedsføringskanaler, Historiefortelling

Kort fortalt om oss og bloggen

fortellfortell er et lettbent og utradisjonelt markedsføringsbyrå som hjelper bedrifter med å bygge merkevare gjennom storytelling i digitale kanaler.
Hver dag skapes små og store historier som riktig fortalt får bedrifter til å skille seg ut og som bygger tillit hos kundene. Alle liker vi historier, vi elsker å fortelle dem!
På bloggen vår deler vi våre tips og råd om merkevarebygging med storytelling. 

Besøk fortellfortell.no

Siste innlegg

Søk i bloggen