Skip to content
All posts

Mat med historier er trendy, sier Stavanger Aftenblad i sitt intervju med oss om hvorfor storytelling virker

20201110 Stavanger Aftenblad_fortellfortell faksimile


Stavanger Aftenblad og journalist Arnt Olav Klippenberg forteller om hvordan bønder kan selge kortreist mat, og hvordan butikker kan invitere til opplevelser som også gir salg. I intervjuet blir vi spurt om vår erfaring med storytelling.

Stavanger Aftenblad har laget en artikkel om at den tradisjonelle reklamen ikke virker som før, og eksempler på hvordan sauebønder og bedrifter kan markedsføre seg. Og wow! De valgte å intervjue oss i fortellfortell som fagfolk for å si noe om det!

I artikkelen forteller de om sauebonden fra Bjerkreim i Rogaland som ikke bare selger kjøtt, men også en opplevelse. De forteller om Ystepikene som selger storslått himmel og grønne marker i tillegg til ost fra kumelk fra gården. Vi i fortellfortell blir sitert på at kundene vil ha opplevelser og ekte vare. Vi vil ha det snille, nære og varme. For vi får lyst til å handle i en butikk, eller en bedrift, der det er folk som vi føler vi kjenner litt og ikke minst - folk vi liker.

Les artikkelen som Arnt Olav Klippenberg i Stavanger Aftenblad har skrevet her, og du kan laste den ned som pdf (med tillatelse fra Stavanger Aftenblad)

 

20201110 Stavanger Aftenblad_fortellfortell_2


20201110 Stavanger aftenblad_fortellfortell

 

Vil du vite mer om historiefortelling for din bedrift, - kontakt oss gjerne.